David Trippett Towards a retrieval of Franz Liszt's uncompleted opera Sardanapale in: Liszt Society Journal, Bd. 42, 2017, S. 3-8
William Wright Johann Pixis, Caprice Dramatique op. 116. Early model for Liszt's Réminiscences de Robert le Diable S413 in: Liszt Society Journal, Bd. 42, 2017, S. 47-62
John Graziano MacDowell, Liszt, and the symphonic tone poem in: Very good for an American. Essays on Edward MacDowell, herausgegeben von E. Douglas Bomberger, Hillsdale, NY 2017, S. 83-104
Michael Vitalino Liszt’s "Poisoned" Song. Examining the Versions and Poetic Interpretations of Vergiftet sind meine Lieder in: Indiana Theory Review, Bd. 34, 2017, S. 1-22
Robert L. Wells A Generalized Intervallic Approach to Metric Conflict in Liszt in: Music Theory Online, Bd. 23, 2017
Tibor Szász Towards a new edition of Liszt’s sonata in B minor. Sources, editorial history, symbolic issues in: JALS, Bd. 68, 2017, S. 57-108
Jonathan Kregor Evolving Infidelity in Liszt's Einzug der Gäste auf Wartburg in: Franz Liszt. Paraphrasen, Transkriptionen und Bearbeitungen. Referate des Symposiums Oberschützen 2011, herausgegeben von Klaus Aringer, Sinzig 2017, S. 85-108
Michael Saffle Liszt, Musical Transnationalism, and the Symphonic Poem in: Musicologie nouvelles, 2017, S. 103-109