Céline Carenco Les adaptations musicales d'Hamlet en France au XIXe siècle in: Shakespeare et la musique en France (XIXe–XXIe siècle), Nancy 2021, S. 207-223
Dana Andrew Gooley Romanticism and performance in: The Cambridge companion to music and romanticism, herausgegeben von Benedict Taylor, Cambridge u.a. 2021, S. 311-323
István P. Korody Lessons from an unknown manuscript: Franz Liszt, Johann Vesque von Püttlingen, and Der lustige Rath in: JALS, Bd. 72, 2021, S. 76-88
Júlia Fedoszov Belligerent ballets: Staging Liszt’s music in interwar Hungary in: JALS, Bd. 72, 2021, S. 57-75
Omar Roy Semiotic and narrative elements in Franz Liszt’s Vallée d’Obermann in: MTNA e-journal, Bd. 13, 2021, S. 40
Andrew Thomson Proto-modernist visions of tragedy and damnation: Berlioz & Shakespeare, Liszt & Dante in: The musical times, Bd. 162, 2021, S. 51-72
Imre Kovács Bestowing the Beethovenian musical heritage to Liszt: The Weihekuss reconsidered in: Ad Parnassum: A journal of eighteenth- and nineteenth-century instrumental music, Bd. 19, 2021, S. 21-33
Vasiliki Papadopoulou 'Franz Liszt gewidmet'. Joseph Joachim's G-minor Violin Concerto, Op. 3 in: The creative worlds of Joseph Joachim, herausgegeben von Valerie Woodring Goertzen, Robert Whitehouse Eshbach, Woodbridge 2021, S. 242–259
Allan R. Keiler, Traute M. Marshall, Franz Liszt Franz Liszt on Beethoven, Mendelssohn, Meyerbeer, and Donizetti in: JALS, Bd. 72, 2021, S. 5-28