Anna Harwell Celenza Italy in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 29-37
Anna Harwell Celenza Patronage. The court in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 133-140
Kenneth Hamilton Après une lecture de Czerny? Liszt's creative virtuosity in: Liszt and virtuosity, herausgegeben von Robert Doran, Rochester 2020, S. 41-92
Kenneth Hamilton "Nach persönlichen Erinnerungen". Liszt's Long-Ignored Legacy to his Students in: Liszt's Legacies, herausgegeben von James Deaville, Michael Saffle, New York 2014, S. 92–117
Anna Harwell Celenza Liszt, Italy, and the Republic of the Imagination in: Franz Liszt and his World, herausgegeben von Christopher H. Gibbs, Dana Gooley, Princeton, Oxford 2006, S. 3-38
Anna Harwell Celenza The Poet, the Pianist and the Patron. Hans Christian Andersen and Franz Liszt in Carl Alexander's Weimar in: 19th Century Music, Bd. 26, 2003, S. 130–154
Anna Harwell Celenza Death Transfigured. The Origins and Evolution of Franz Liszt's Totentanz in: Ninteteenth-Century Music. Selected Proceedings of the Tenth International Conference, herausgegeben von Jim Samson, Bennett Zon, Adlershot 2002, S. 125–154
Kenneth Hamilton Liszt in: The Nineteenth-century Symphony, herausgegeben von D. Kern Holoman, London, New York 1997, S. 142–162
Kenneth Hamilton Not with a Bang but a Whimper. The Death of Liszt's "Sardanapale" in: Cambridge Opera Journal, Bd. 8, 1996, S. 45–58