Adrienne Kaczmarczyk Liszt, Erkel, Mosonyi: Paths to National Music in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 83-95
László Vikárius Bartók, the "Rhapsodos" in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 64-82
Jiří Kopecký Liszt, Smetana and Dvořák: Saint Elizabeth – Libuše – Saint Ludmila in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 52-63
Małgorzata Gamrat A Romantic Leaf from an Album, or a Well-Thought-Out Proposal. The Case of the Romance "Les pleurs des femmes" ("O pourquoi donc") Based on the Text by a Forgotten Russian Poet in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 35–51
Małgorzata Gamrat Liszt's Manuscripts at the Adam Mickiewicz Museum of Literature in Warsaw. A Preliminary Study in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 3, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2019, S. 50-64
Małgorzata Gamrat Palimpsest, quotation, paraphrase, or self-allusion? Several remarks on Franz Liszt’s songs to texts by Pierre-Jean de Béranger in the context of a comparative study in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2018, S. 26-42
Michael Allis Promotion through performance. Liszt’s symphonic poems in the London concerts of Walter Bache in: Europe, Empire, and Spectacle in Nineteenth-Century British Music, herausgegeben von Rachel Cowgill, Julian Rushton, Aldershot 2007, S. 55–76
Anne Widén "Le roi est mort, vive le roi". Languages and Leadership in Niecks’s Liszt Obituary in: Europe, Empire, and Spectacle in Nineteenth-Century British music, herausgegeben von Rachel Cowgill, Julian Rushton, Aldershot u. a. 2007, S. 45-54