Adrienne Kaczmarczyk Liszt, Erkel, Mosonyi: Paths to National Music in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 83-95
László Vikárius Bartók, the "Rhapsodos" in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 64-82
Jiří Kopecký Liszt, Smetana and Dvořák: Saint Elizabeth – Libuše – Saint Ludmila in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 52-63
Małgorzata Gamrat A Romantic Leaf from an Album, or a Well-Thought-Out Proposal. The Case of the Romance "Les pleurs des femmes" ("O pourquoi donc") Based on the Text by a Forgotten Russian Poet in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 35–51
Małgorzata Gamrat Liszt's Manuscripts at the Adam Mickiewicz Museum of Literature in Warsaw. A Preliminary Study in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 3, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2019, S. 50-64
Małgorzata Gamrat Palimpsest, quotation, paraphrase, or self-allusion? Several remarks on Franz Liszt’s songs to texts by Pierre-Jean de Béranger in the context of a comparative study in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2018, S. 26-42
Leon Plantinga Why the Virtuosi Stopped Playing in: "En pèlerinage avec Liszt": Virtuosos, repertoire and performing venues in 19th-century Europe, herausgegeben von Fulvia Morabito, Turnhout 2014, S. 249–258
David Gasche Johann Nepomuk Hummel et la conception d’une nouvelle identité sonore: La Parthia en Mi♭ (1803) in: "En pèlerinage avec Liszt": Virtuosos, repertoire and performing venues in 19th-century Europe, herausgegeben von Fulvia Morabito, Turnhout 2014, S. 167–183
Ana Maria Liberal, Rui Pereira Liszt in the Case. The Repertoire of Virtuosi Visiting Porto in the Late 19th Century in: "En pèlerinage avec Liszt": Virtuosos, repertoire and performing venues in 19th-century Europe, herausgegeben von Fulvia Morabito, Turnhout 2014, S. 185–195
Sandra Myers What is 'Spanish' about Liszt? in: "En pèlerinage avec Liszt": Virtuosos, repertoire and performing venues in 19th-century Europe, herausgegeben von Fulvia Morabito, Turnhout 2014, S. 121–147