Chistian Utz Immanenz und Kontext. Musikalische Analyse mehrfach kodierter Formen bei Liszt und Varèse in: Österreichische Musikzeitschrift, Bd. 60, 2005, S. 16–25
David Carrson Berry The Meaning(s) of "without". An Exploration of Liszt's Bagatelle ohne Tonart in: 19th Century Music, Bd. 27, 2004, S. 230–262
Anna Harwell Celenza The Poet, the Pianist and the Patron. Hans Christian Andersen and Franz Liszt in Carl Alexander's Weimar in: 19th Century Music, Bd. 26, 2003, S. 130–154
Paul Allen Bertagnolli Amanuensis or Author? The Liszt-Raff Collaboration Revisited in: 19th Century Music, Bd. 26, 2002, S. 23–51
Dana Gooley Warhorses. Liszt, Weber's Konzertstück, and the Cult of Napoléon in: 19th Century Music, Bd. 24, 2000, S. 62–88
Gerhard J. Winkler Grande Galop chromatique par Franz Liszt. Simplifié par Strauss. Der "Furioso-Galopp" von Johann Strauss d. Ä. in: Österreichische Musikzeitschrift, Bd. 54, 1999, S. 18–30
Katrine Kolb Reeve Primal Scene. Smithson, Pleyel and Liszt in the Eyes of Berlioz in: 19th Century Music, Bd. 18, 1994–1995, S. 211–235
Detlef Altenburg Franz Liszt and the Legacy of the Classical Era in: 19th Century Music, Bd. 18, 1994, S. 46-63
Dolores Pesce Liszt's "Années de pèlerinage" Book 3. A "Hungarian" Cycle? in: 19th Century Music, Bd. 13, 1990, S. 207–229