David Larkin Dancing to the Devil’s Tune. Liszt's 'Mephisto Waltz' and the Encounter with Virtuosity in: 19th-Century Music, Bd. 38, 2015, S. 193–218
David Trippett Après une lecture de Liszt: Virtuosity and Werktreue in the "Dante" Sonata in: 19th-Century Music, Bd. 32, 2008, S. 52-93
Peter Bozó Liszt's Plan for a German "Année de pèlerinage". "Was ist des Deutschen Vaterland?" in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 47, 2006, S. 19–38
Bennett Zon Mahler's Liszt and the Hermeneutics of Chant in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 46, 2005, S. 383–402
Paul Merrick Liszt's sans ton Key Signature in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 45, 2004, S. 281-302
Lajos Gracza Franz Liszt und das Verlagshaus Cotta in Stuttgart in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 45, 2004, S. 407–434
Adrienne Kaczmarczyk Liszt, Lamennais und der Totentanz in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 43, 2002, S. 53–72
Kenneth Birkin "Ich dirigiere mit Vergnügen..." Liszt's Influence on Richard Strauss. Strauss Conducts Franz Liszt in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 43, 2002, S. 73–92
József Ujfalussy Totentanz. Variation, Aufbau und modale Transformation in Franz Liszts Musik in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, 2001, S. 373–389
Paul Merrick "nach Ges dur". Liszt's Marking in His Copy of Handel's Opera "Almira" in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, 2001, S. 349–372