Paul Merrick Responses and Antiphons. Liszt in 1860 in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 187–194
Lajos Zeke "Successive Polymodality" or Different Juxtaposed Modes Based on the Same Final in Liszt's Works. New Angle on the "Successive and Simultaneous" Unity of Liszt's Musical Language in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 173–185
Jaroslav Jiránek Franz Liszts Beitrag zur Musiksprache der Romantiker in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 137–151
Thomas Kabisch Franz Liszt und die Traditon der "nichtdiskursiven" Musik in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 125–136
Dieter Torkewitz Die neue Musik und das Neue bei Franz Liszt, eine wechselvolle Beziehung in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 117–124
Márta Grabócz Stratégies narratives des "épopées philosophiques" de l'ère romantique dans l'oeuvre pianistique de F. Liszt in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 99–115
Jacqueline Bellas François Liszt et le "département des livres" in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 89–87
Dezső Legány Hungarian Historical Portraits in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 79–88
Klára Hamburger Liszt and Émile Ollivier in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 65–77
Alan Walker Liszt and Agnes Street-Klindworth. A Spy in the Court of Weimar? in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 47–63