Stefan Keym Zur Tempodramaturgie von Liszts Symphonischen Dichtungen im Licht der Gattungstradition der Ouvertüre in: Archiv für Musikwissenschaft, Bd. 77, 2020, S. 2-22
Sławomira Żerańska-Kominek Poetic Images of Nightingale in the Art Song. On Some Aspects of Musical Meaning in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 19, 2019, S. 117-134
Michele Calella Auf dem Wasser gesungen. Die Tradition des venezianischen Liedes in Franz Liszts Venezia e Napoli in: Archiv für Musikwissenschaft, Bd. 76, 2019, S. 200-221
Oliver Huck Albumblätter für Klavier. Manuskripte und Kompositionen im 19. Jahrhundert in: Archiv für Musikwissenschaft, Bd. 75, 2018, S. 244-277
Zsuzsanna Domokos Sursum corda. A halál és az örök élet dilemmája Liszt Zarándokévek zongoraciklusának harmadik évében és a ciklus kései társdarabjaiban in: Magyar Zene: zenetudományi folyóirat, Bd. 56, 2018, S. 398-410
Márta Grabócz Narrative strategies of the Romantic "philosophical epics" in the piano works of Franz Liszt (Analysis of Sposalizio, Valée D’Obermann, Ballade No. 2 and the Sonata in B minor) in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 14, 2014, S. 113–135
Przemysław Krzywoszyński Gaetano Donizetti by Franz Liszt, the piano in the service of the opera in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 141–154
Leszek Polony The 'Faust' or 'Lucifer' Sonata? On Liszt’s idea of programme music as exemplified by his Piano Sonata in B minor in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 17–28
Ziemowit Wojtczak Between opera and the Lied. 'Tre sonetti di Petrarca' by Franz Liszt in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 57–66
Ryszard Daniel Golianek A Polish saint. Historical-national themes in Franz Liszt’s oratorio 'St Stanislaus' in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 79–89