Stefan Keym Zur Tempodramaturgie von Liszts Symphonischen Dichtungen im Licht der Gattungstradition der Ouvertüre in: Archiv für Musikwissenschaft, Bd. 77, 2020, S. 2-22
Bianca Schumann Zwischen Ost und West. Franz Liszts nationale Identität in der Wiener Musikkritik (1857–1900) in: Studia Musicologica: An international journal of musicology of the Hungarian Academy of Sciences, Bd. 61, 2020, S. 367-379
Elisabeth Reisinger Heaven and hell. Performances of Liszt’s works and their reception in Rome, 1861–1886 in: Studia Musicologica: An international journal of musicology of the Hungarian Academy of Sciences, Bd. 60, 2019, S. 169-185
Michele Calella Auf dem Wasser gesungen. Die Tradition des venezianischen Liedes in Franz Liszts Venezia e Napoli in: Archiv für Musikwissenschaft, Bd. 76, 2019, S. 200-221
Oliver Huck Albumblätter für Klavier. Manuskripte und Kompositionen im 19. Jahrhundert in: Archiv für Musikwissenschaft, Bd. 75, 2018, S. 244-277
Michele Calella Raphael, the Virgin Mary, and Holy Matrimony. Recontextualizing Franz Liszt's Sposalizio in: Studia Musicologica: An international journal of musicology of the Hungarian Academy of Sciences, Bd. 59, 2018, S. 3-20
Anna Baranyi Fülöp Ö. Beck’s Liszt interpretation in his 1911 series of plaques in: Studia Musicologica: An international journal of musicology of the Hungarian Academy of Sciences, Bd. 55, 2014, S. 157–168
Márta Grabócz The Two Faces of the 'mal du siècle' in Literature and in Liszt’s Piano Works in: Studia Musicologica: An international journal of musicology of the Hungarian Academy of Sciences, Bd. 55, 2014, S. 43–64
Suzanne Marie Francis Liszt at the Piano. The Impact of Iconography on Mid-nineteenth Century Musicology in: Studia Musicologica: An international journal of musicology of the Hungarian Academy of Sciences, Bd. 55, 2014, S. 131–143
Stefan Keym Ein Heldenleben sub specie aeternitatis? Zum Verhältnis von heroischem und religiösem Aspekt in Franz Liszts Les Préludes in: Kirchenmusikalisches Jahrbuch, Bd. 97, 2013, S. 117–132