Jason Yust Distorted Continuity. Chromatic Harmony, Uniform Sequences, and Quantized Voice Leadings in: Music Theory Spectrum, Bd. 37, 2015, S. 120–143
Elena Аleksandrovna Trubenok Композиции Te Deum на cantus prius factus. к формированию жанровой модели in: Старинная музыка, Bd. 63, 2014, S. 5–10
Johann Erhardt Franz Liszts Raidiner Dorfschullehrer Johann Rohrer in: Burgenländische Heimatblätter, Bd. 62, 2001, S. 1-10
Ramon Satyendra Liszt's Open Structures and the Romantic Fragment in: Music Theory Spectrum, Bd. 19, 1997, S. 184–205
Howard Cinnamon Tonal Arpeggiation and Successive Equal Third Relations as Elements of Tonal Evolution in the Music of Franz Liszt in: Music Theory Spectrum, Bd. 8, 1986, S. 1–24
Gerhard J. Winkler Noch einmal. Franz Liszts "XX. Ungarische Rhapsodie". Rekonstruktion einer Unterstellung in: Burgenländische Heimatblätter, Bd. 40, 1986, S. 176–184
Vševlad Gájdoš Franz Liszt und Stanislaus Albach in: Burgenländische Heimatblätter, Bd. 33, 1971, S. 156–168
Ella Triebnigg-Pirkhert Meine Erinnerungen an Franz Liszt in: Burgenländische Heimatblätter, Bd. 5, 1936, S. 52–54
Heinrich Kunnert Der Ritterstand Franz Liszts in: Burgenländische Heimatblätter, Bd. 5, 1936, S. 50–51
Eduard Beninger Aus dem Leben und Schaffen Franz Liszts in: Burgenländische Heimatblätter, Bd. 5, 1936, S. 35–41