Rossana Dalmonte Tra potere e rivolta. Il primo viaggio di Liszt in Italia (1837–39) in: Musica/realtà: Rivista quadrimestrale, Bd. 41, 2020, S. 43-80
Andrew H. Weaver Towards a Narratological Analysis of the Romantic Lied. Events, Voice, and Focalization in Nineteenth-Century German Poetry and Music in: Music & Letters, Bd. 95, 2014, S. 374–403
Dario Miozzi La Faust-Ouverture di Wagner: una “gelosa” risposta alla Faust-Symphonie di Liszt in: Musica/realtà: Rivista quadrimestrale, Bd. 101, 2013, S. 97–116
Michele Calella Musik und imaginative Geographie: Franz Liszts Années de pèlerinage und die kulturelle Konstruktion der Schweiz in: Die Musikforschung, Bd. 65, 2012, S. 211–230
Franz Liszt La Scala: Estratto dalle lettere di un dottore in musica in: Musica/realtà: Rivista quadrimestrale, Bd. 29, 2008, S. 145-156
Werner Breig "á Fanny H.". Franz Liszts "Cantique d'amour" als Albumeintrag in: Die Musikforschung, Bd. 56, 2003, S. 398–401
Vera Micznik The Absolute Limitations of Programme Music: The Case of Liszt's "Die Ideale" in: Music & Letters, Bd. 80, 05.1999, S. 207-240
M. W. A. Smith The Origin of Liszt's Simplification of His 'Grand Galop Chromatique' in: Music & Letters, Bd. 78, Mai 1997, S. 254-255
Paul Allen Munson The Librettos for Liszt's Oratorio "St. Stanislaus" in: Music & Letters, Bd. 77, 1997, S. 532–550
Carl Dahlhaus Liszt, Schönberg und die große Form. Das Prinzip der Mehrsätzigkeit in der Einsätzigkeit in: Die Musikforschung, Bd. 41, 1988, S. 202–213