Wataru Fukuda Franz Liszt's Cantico del Sol: A Source Study in: Studia Musicologica, Bd. 61, 2020, S. 381–396
Michael Vitalino Liszt’s "Poisoned" Song. Examining the Versions and Poetic Interpretations of Vergiftet sind meine Lieder in: Indiana Theory Review, Bd. 34, 2017, S. 1-22
Imre Kovács Liszt's Hungaro-European Synthesis. Comments relating to the Cultural-historic Context of The Three Kings March of the Christus oratorio in: Studia Musicologica, Bd. 57, 2016, S. 379–390
Geraldine Keeling Liszt at the Piano. Two American Pianos and Two American Artists in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 145-155
Paul Merrick "Christ’s mighty shrine above His martyr’s tomb". Byron and Liszt's Journey to Rome in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 17–26
Anne Vester "Der Himmel weiß! In welchem Geistesstall er sein nächstes Steckenpferd finden wird". Liszts Interesse an der bildenden Kunst mit den Augen Heines gesehen in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 81–101
Albert Brussee Franz Liszt’s Mazeppa Sketch in His Sketchbook N6 in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 27–42
Ágnes Watzatka Puszta, Husaren und Zigeunermusik. Franz Liszt und das Heimatbild von Nikolaus Lenau in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 103–117