Jay Michael Rosenblatt Liszt's De Profundis and the Creation of a "musique nouvelle et humanitaire" in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 1, 2016, S. 27–49
Michael Chizzali Ein Pater peccavi mit Kalkül? Franz Xaver Haberls publizistische Auseinandersetzung(en) mit Liszts Missa choralis in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 1, 2016, S. 145–159
Michael Meyer Chormusik als Medium der Geschichte. Narcisse-Achille de Salvandys Kompositionsbwettbewerb von 1845 und Franz Liszts Cinq choeurs in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 1, 2016, S. 50–75
Kai Marius Schabram Allegris Geist aus Mozarts Händen. Franz Liszts Miserere-Rezeption am Beispiel von À la Chapelle Sixtine in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 1, 2016, S. 110–128
Márta Grabócz Narrative strategies of the Romantic "philosophical epics" in the piano works of Franz Liszt (Analysis of Sposalizio, Valée D’Obermann, Ballade No. 2 and the Sonata in B minor) in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 14, 2014, S. 113–135
Przemysław Krzywoszyński Gaetano Donizetti by Franz Liszt, the piano in the service of the opera in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 141–154
Leszek Polony The 'Faust' or 'Lucifer' Sonata? On Liszt’s idea of programme music as exemplified by his Piano Sonata in B minor in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 17–28
Ziemowit Wojtczak Between opera and the Lied. 'Tre sonetti di Petrarca' by Franz Liszt in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 57–66
Ryszard Daniel Golianek A Polish saint. Historical-national themes in Franz Liszt’s oratorio 'St Stanislaus' in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 79–89
Joanna Subel Theatrical drama and Franciscan simplicity in oratorios by Ferenc Liszt in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 67–77