Jason Yust Distorted Continuity. Chromatic Harmony, Uniform Sequences, and Quantized Voice Leadings in: Music Theory Spectrum, Bd. 37, 2015, S. 120–143
Bing Xu 肖邦练习曲与李斯特练习曲对比浅析 (Xiaobang lianxiqu yu Lisite lianxiqu duibi qianxi) in: 音乐探索: 音乐探索四川音乐学院学报 (Yinyue Tansuo: Sichuan Yinyue Xueyuan xuebao), Bd. S1, 2007, S. 35-36
Erich Carthe Wie Franz Liszt seinen letzten Geburtstag feierte... Ein Beitrag zur Liszt-Gedenkfeier in: Liszt Saeculum, Bd. 59, 1997, S. 20–21
Malou Haine Un élève particulièrement doué de Franz Liszt. Jules Zarembski in: Liszt Saeculum, Bd. 58, 1997, S. 3–12
Ramon Satyendra Liszt's Open Structures and the Romantic Fragment in: Music Theory Spectrum, Bd. 19, 1997, S. 184–205
Geraldine Field Keeling Liszt's Extant Eck and Lefebvre Piano in: Liszt Saeculum, Bd. 56, 1996, S. 26–31
Franz Liszt Liszt and the Hamburg Connection. Two Unpublished Letters to Friends in: Liszt Saeculum, Bd. 57, herausgegeben von Pauline Pocknell, 1996, S. 11–22
Keith W. Kinder "Licht! Mehr Licht !" and Franz Liszt's Social View in: Liszt Saeculum, Bd. 56, 1996, S. 20-25
Charles F. Dupêchez Franz Liszt and Marie d'Agoult at Nonnenwerth 1842? in: Liszt Saeculum, Bd. 57, 1996, S. 23–25