Kenneth DeLong Franz Liszt as Musical Tourist. Venezia e Napoli (1840/1859) in: Liszt Society Journal, Bd. 43, 2018, S. 10-22
Małgorzata Gamrat Palimpsest, quotation, paraphrase, or self-allusion? Several remarks on Franz Liszt’s songs to texts by Pierre-Jean de Béranger in the context of a comparative study in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2018, S. 26-42
Coady Green A Pre-recording Reflection on Anton Rubinstein's Opus 23 Études in: Liszt Society Journal, Bd. 42, 2017, S. 9-24
David Trippett Towards a retrieval of Franz Liszt's uncompleted opera Sardanapale in: Liszt Society Journal, Bd. 42, 2017, S. 3-8
William Wright Johann Pixis, Caprice Dramatique op. 116. Early model for Liszt's Réminiscences de Robert le Diable S413 in: Liszt Society Journal, Bd. 42, 2017, S. 47-62
Michael Chizzali Zwischen Ossian und Orpheus? Liszts Melodram Der blinde Sänger und die Bardenfaszination im 19. Jahrhundert in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, 2017, S. 105–118
Michael Heinemann Tristesse. Zur Konstruktion sozialer Realität in einem Lied Liszts in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, 2017, S. 43–54
Benedikt Leßmann [S]ur la base exclusive du chant Grégorien? Realer und imaginierter Choralgesang bei Franz Liszt in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, 2017, S. 75–88
Stefan Menzel Liszts Legende der Heiligen Elisabeth – Realität und Wirklichkeit eines kirchenmusikalischen Reformprojektes in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, 2017, S. 89–104
Nicolas Dufetel Liszt's "authentisch-kirchlich-liturgische Jagd" or the Quest for a Gregorian Modernity in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, 2017, S. 55–74