Paul Merrick Liszt's sans ton Key Signature in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 45, 2004, S. 281-302
Lajos Gracza Franz Liszt und das Verlagshaus Cotta in Stuttgart in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 45, 2004, S. 407–434
Adrienne Kaczmarczyk Liszt, Lamennais und der Totentanz in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 43, 2002, S. 53–72
Kenneth Birkin "Ich dirigiere mit Vergnügen..." Liszt's Influence on Richard Strauss. Strauss Conducts Franz Liszt in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 43, 2002, S. 73–92
József Ujfalussy Totentanz. Variation, Aufbau und modale Transformation in Franz Liszts Musik in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, 2001, S. 373–389
Paul Merrick "nach Ges dur". Liszt's Marking in His Copy of Handel's Opera "Almira" in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, 2001, S. 349–372
Mária P. Eckhardt (Hg.) Franz Liszt and Advanced Musical Education in Europe, International Conference Budapest, 11.–14. November 2000 in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, herausgegeben von Mária P. Eckhardt, 2001, S. 1–212
Zsuzsanna Domokos The Performance Practice of the Cappella Sistina as Reflected in Liszt's Church Music in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 41, 2000, S. 389–406
Adrienne Kaczmarczyk Die vergessene Symphonie. Die kompositorischen Probleme der Revolutionssymphonie von Franz Liszt in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 41, 2000, S. 375–388
Paul Merrick The Role of Tonality in the Swiss Book of Années de Pèrerinage in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 39, 1998, S. 367–383