Jason Yust Distorted Continuity. Chromatic Harmony, Uniform Sequences, and Quantized Voice Leadings in: Music Theory Spectrum, Bd. 37, 2015, S. 120–143
Bing Xu 肖邦练习曲与李斯特练习曲对比浅析 (Xiaobang lianxiqu yu Lisite lianxiqu duibi qianxi) in: 音乐探索: 音乐探索四川音乐学院学报 (Yinyue Tansuo: Sichuan Yinyue Xueyuan xuebao), Bd. S1, 2007, S. 35-36
Ramon Satyendra Liszt's Open Structures and the Romantic Fragment in: Music Theory Spectrum, Bd. 19, 1997, S. 184–205
Howard Cinnamon Tonal Arpeggiation and Successive Equal Third Relations as Elements of Tonal Evolution in the Music of Franz Liszt in: Music Theory Spectrum, Bd. 8, 1986, S. 1–24
Detlef Altenburg Franz Liszt (1811–1886). Bilanz eines Gedenkjahres in: Musica, Bd. 41, 1986, S. 508–513
Thomas Kabisch Außermusikalische Implikationen des musikalischen Materials. Zum Spätwerk Franz Liszts in: Musica, Bd. 39, 1985, S. 549–556
Albrecht Goebel Franz Liszt. "Die drei Zigeuner" (Ein Beitrag zum Balladenschafen im 19. Jahrhundert) in: Musica, Bd. 35, 1981, S. 41–45
Zoltán Gárdonyi Eine unbekannte Liszt-Rhapsodie? Zum Druck einer frühen Werkfassung in: Musica, Bd. 25, 1971, S. 153–154