Wataru Fukuda Franz Liszt's Cantico del Sol: A Source Study in: Studia Musicologica, Bd. 61, 2020, S. 381–396
Miao Wang 古典时期乐句写作范式下的“无调性”处理——对李斯特《梅菲斯托圆舞曲》第四首的音乐分析 (Gudian shiqi yueju xiezuo fanshi xiade 'wudiaoxing' chuli. Dui Lisite Meifisituo yuanwuqu disishou de yinyue fenxi) in: 音乐艺术:上海音乐学院学报 ( Yinyue yishu: Shanghai Yinyue Xueyuan xuebao/Art of music: Journal of the Shanghai Conservatory of Music ), Bd. 4, 2018, S. 61-67
Imre Kovács Liszt's Hungaro-European Synthesis. Comments relating to the Cultural-historic Context of The Three Kings March of the Christus oratorio in: Studia Musicologica, Bd. 57, 2016, S. 379–390
Xiaoming Ge, Gang Zheng 李斯特"b小调第二叙事曲"音乐分析 (Lisite "b xiaodiao di er xushiqu" yinyue fenxi) in: 音乐艺术:上海音乐学院学报 ( Yinyue yishu: Shanghai Yinyue Xueyuan xuebao/Art of music: Journal of the Shanghai Conservatory of Music ), Bd. 4, 2014, S. 119–125
Geraldine Keeling Liszt at the Piano. Two American Pianos and Two American Artists in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 145-155
Paul Merrick "Christ’s mighty shrine above His martyr’s tomb". Byron and Liszt's Journey to Rome in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 17–26
Anne Vester "Der Himmel weiß! In welchem Geistesstall er sein nächstes Steckenpferd finden wird". Liszts Interesse an der bildenden Kunst mit den Augen Heines gesehen in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 81–101
Albert Brussee Franz Liszt’s Mazeppa Sketch in His Sketchbook N6 in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 27–42
Ágnes Watzatka Puszta, Husaren und Zigeunermusik. Franz Liszt und das Heimatbild von Nikolaus Lenau in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 103–117