Kayoung Lee 프란츠 리스트 다시 읽기. <단테 교향곡>을 중심으로 (Peurancheu Riseuteu dasi ilkgi. "Dante gyohyanggog" eul jungsimeuro) in: 연세음악연구 (Yeonse eum'ak yeon'gu), Bd. 21, 2014, S. 35–61
Natalìâ Mikolaïvna Kuška Ференц Лiст на Вiнниччинi. Miфи та факти (Ferenc List na Vìnniččinì. Mify ta fakty) in: Студії мистецтвознавчі (Studìï mistectvoznavčì), Bd. 2, 2007, S. 7-15
Peter Bozó Liszt's Plan for a German "Année de pèlerinage". "Was ist des Deutschen Vaterland?" in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 47, 2006, S. 19–38
Bennett Zon Mahler's Liszt and the Hermeneutics of Chant in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 46, 2005, S. 383–402
Paul Merrick Liszt's sans ton Key Signature in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 45, 2004, S. 281-302
Lajos Gracza Franz Liszt und das Verlagshaus Cotta in Stuttgart in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 45, 2004, S. 407–434
Adrienne Kaczmarczyk Liszt, Lamennais und der Totentanz in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 43, 2002, S. 53–72
Kenneth Birkin "Ich dirigiere mit Vergnügen..." Liszt's Influence on Richard Strauss. Strauss Conducts Franz Liszt in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 43, 2002, S. 73–92
József Ujfalussy Totentanz. Variation, Aufbau und modale Transformation in Franz Liszts Musik in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, 2001, S. 373–389
Paul Merrick "nach Ges dur". Liszt's Marking in His Copy of Handel's Opera "Almira" in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, 2001, S. 349–372