Paul Merrick Liszt's sans ton Key Signature in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 45, 2004, S. 281-302
Paul Merrick "nach Ges dur". Liszt's Marking in His Copy of Handel's Opera "Almira" in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, 2001, S. 349–372
Paul Merrick The Role of Tonality in the Swiss Book of Années de Pèrerinage in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 39, 1998, S. 367–383
Paul Merrick Original or Doubtful? Liszt's Use of Key in Support of His Authorship of Don Sanche in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 34, 1992, S. 427-434
Paul Merrick Responses and Antiphons. Liszt in 1860 in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 187–194
Mária P. Eckhardt Liszts Bearbeitungen von Schuberts Märschen. Formale Analyse in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 26, 1984, S. 133–146
Mária P. Eckhardt Liszt à Marseille in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 24, 1982, S. 163–197
Paul Merrick Liszt's Transfer from Weimar to Rome. A Thwarted Marriage in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 21, 1979, S. 219–238
Mária P. Eckhardt Ein Spätwerk von Liszt. Der 129. Psalm in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 18, 1976, S. 293–333
Mária P. Eckhardt Die Handschriften des Rákóczi-Marsches von Franz Liszt in der Széchényi Nationalbibliothek Budapest in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 17, 1975, S. 347–405