Paul Merrick Liszt's sans ton Key Signature in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 45, 2004, S. 281-302
Paul Merrick "nach Ges dur". Liszt's Marking in His Copy of Handel's Opera "Almira" in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, 2001, S. 349–372
Paul Merrick The Role of Tonality in the Swiss Book of Années de Pèrerinage in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 39, 1998, S. 367–383
Klára Hamburger Zur Bedeutung der unveröffentlichten Familienbriefe für das thematischeWerkverzeichnis Franz Liszts in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 34, 1992, S. 435-443
Paul Merrick Original or Doubtful? Liszt's Use of Key in Support of His Authorship of Don Sanche in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 34, 1992, S. 427-434
Klára Hamburger Liszt et Pauline Viardot-Garcia (dans l'optique de sept letters inédits) in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 34, 1992, S. 187–202
Paul Merrick Responses and Antiphons. Liszt in 1860 in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 187–194
Klára Hamburger Liszt and Émile Ollivier in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 65–77
Klára Hamburger Franz Liszt, Carl Alexander grand-duc de Weimar et Michelangelo Caetani duc de Sermoneta in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 25, 1983, S. 145–158
Paul Merrick Liszt's Transfer from Weimar to Rome. A Thwarted Marriage in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 21, 1979, S. 219–238