Anna Harwell Celenza Italy in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 29-37
Anna Harwell Celenza Patronage. The court in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 133-140
Anna Harwell Celenza Liszt, Italy, and the Republic of the Imagination in: Franz Liszt and his World, herausgegeben von Christopher H. Gibbs, Dana Gooley, Princeton, Oxford 2006, S. 3-38
Ben Arnold "Visions and Revisions": Looking Into Liszt's "Lieder" in: Analecta Lisztiana III. Liszt and the Birth of Modern Europe Music as a Mirror of Religious, Political, Social, and Aesthetic Transformation, herausgegeben von Michael Saffle, Rossana Dalmonte, Hillsdale, New York 2003, S. 253-280
Anna Harwell Celenza The Poet, the Pianist and the Patron. Hans Christian Andersen and Franz Liszt in Carl Alexander's Weimar in: 19th Century Music, Bd. 26, 2003, S. 130–154
Ben Arnold Songs and Melodramas in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 403-438
Ben Arnold Piano Music: 1861–1886 in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 139-177
Ben Arnold Piano Music: 1835–1861 in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 73-137
Anna Harwell Celenza Death Transfigured. The Origins and Evolution of Franz Liszt's Totentanz in: Ninteteenth-Century Music. Selected Proceedings of the Tenth International Conference, herausgegeben von Jim Samson, Bennett Zon, Adlershot 2002, S. 125–154
Ben Arnold Franz Liszt. An Autobiographical and Virtuosic Revolution in: Liszt the Progressive, herausgegeben von Hans Kagebeck, Johan Lagerfelt, Lewiston NY 2001, S. 3–13