James A. Deaville The New German School in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 48-57
James A. Deaville Critics in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 258-270
James A. Deaville Wanting the Real Thing? Liszt's Transcriptions and the Issue of Authenticity in: Liszt's Legacies, herausgegeben von James Deaville, Michael Saffle, New York 2014, S. 171–197
James A. Deaville A Star is born? Czerny, Liszt, and the Pedagogy of Virtuosity in: Beyond The Art of Finger Dexterity. Reassessing Carl Czerny, herausgegeben von David Gramit, Rochester 2008, S. 52-66
Ben Arnold "Visions and Revisions": Looking Into Liszt's "Lieder" in: Analecta Lisztiana III. Liszt and the Birth of Modern Europe Music as a Mirror of Religious, Political, Social, and Aesthetic Transformation, herausgegeben von Michael Saffle, Rossana Dalmonte, Hillsdale, New York 2003, S. 253-280
Ben Arnold Songs and Melodramas in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 403-438
Ben Arnold Piano Music: 1861–1886 in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 139-177
Ben Arnold Piano Music: 1835–1861 in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 73-137
Ben Arnold Franz Liszt. An Autobiographical and Virtuosic Revolution in: Liszt the Progressive, herausgegeben von Hans Kagebeck, Johan Lagerfelt, Lewiston NY 2001, S. 3–13
Ben Arnold Liszt as Reader, Intellectual, and Musician in: Analecta Lisztiana I. Liszt and His World. Proceedings of the International Liszt Conference held at the Virginia Polytechnic Institute and State University 20-23 May 1993, herausgegeben von Michael Saffle, Stuyvesant (New York) 1998, S. 37-60