Natal’â Vladimirovna Korolevskaâ Слово и музыка. В пространствах смысла (Slovo i muzyka: V prostranstvah smysla) Saratov 2020
Miriam Gómez-Morán Los pianos de Liszt en Viena (1838–1846). Un estudio de los instrumentos a través de artículos de prensa de la época in: Cuadernos de música iberoamericana: Órgano científico del Instituto Complutense de Ciencias Musicales, Bd. 32, 2019, S. 269-291
Miriam Gómez-Morán Liszt's Religious Views as Reflected in his Correspondence with Marie d’Agoult in: Franz Liszt. Lectures et écritures, herausgegeben von Florence Fix, Laurence Le Diagon-Jacquin, Georges Zaragoza, Paris 2013, S. 69-80
Miriam Gómez-Morán El símbolo en las misas de Liszt in: Quodlibet. Revista de especialización musical, Bd. 40, herausgegeben von Avelina López-Chicheri, 2008, S. 152–167
Ben Arnold "Visions and Revisions": Looking Into Liszt's "Lieder" in: Analecta Lisztiana III. Liszt and the Birth of Modern Europe Music as a Mirror of Religious, Political, Social, and Aesthetic Transformation, herausgegeben von Michael Saffle, Rossana Dalmonte, Hillsdale, New York 2003, S. 253-280
Ben Arnold Songs and Melodramas in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 403-438
Ben Arnold Piano Music: 1861–1886 in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 139-177
Ben Arnold Piano Music: 1835–1861 in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 73-137
Ben Arnold Franz Liszt. An Autobiographical and Virtuosic Revolution in: Liszt the Progressive, herausgegeben von Hans Kagebeck, Johan Lagerfelt, Lewiston NY 2001, S. 3–13
Ben Arnold Liszt as Reader, Intellectual, and Musician in: Analecta Lisztiana I. Liszt and His World. Proceedings of the International Liszt Conference held at the Virginia Polytechnic Institute and State University 20-23 May 1993, herausgegeben von Michael Saffle, Stuyvesant (New York) 1998, S. 37-60