Natal’â Vladimirovna Korolevskaâ Слово и музыка. В пространствах смысла (Slovo i muzyka: V prostranstvah smysla) Saratov 2020
Gesine Schröder The Historical Theory of Rhythm as Instruction for Conducting or How Liszt Performed his Symphonic Poems in: Orchestral Conducting in the Nineteenth Century, herausgegeben von Roberto Illiano, Michela Niccolai, Turnhout 2014, S. 311–322
Gesine Schröder Notizen zu einer historischen Dirigierlehre oder Wie Liszt seine symphonischen Dichtungen leitete in: Zeitschrift Ästhetische Bildung, Bd. 3, 2011, S. 16–31
Ben Arnold "Visions and Revisions": Looking Into Liszt's "Lieder" in: Analecta Lisztiana III. Liszt and the Birth of Modern Europe Music as a Mirror of Religious, Political, Social, and Aesthetic Transformation, herausgegeben von Michael Saffle, Rossana Dalmonte, Hillsdale, New York 2003, S. 253-280
Ben Arnold Songs and Melodramas in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 403-438
Ben Arnold Piano Music: 1861–1886 in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 139-177
Ben Arnold Piano Music: 1835–1861 in: The Liszt Companion, herausgegeben von Ben Arnold, Westport u. London 2002, S. 73-137
Ben Arnold Franz Liszt. An Autobiographical and Virtuosic Revolution in: Liszt the Progressive, herausgegeben von Hans Kagebeck, Johan Lagerfelt, Lewiston NY 2001, S. 3–13
Ben Arnold Liszt as Reader, Intellectual, and Musician in: Analecta Lisztiana I. Liszt and His World. Proceedings of the International Liszt Conference held at the Virginia Polytechnic Institute and State University 20-23 May 1993, herausgegeben von Michael Saffle, Stuyvesant (New York) 1998, S. 37-60
Ben Arnold Liszt Recordings on Long-playing Phonorecords in: Franz Liszt: A Guide to Research, herausgegeben von Michael Saffle, New York 1991, S. 365–379