Peter Bloom Berlioz and Liszt in the Locker Room in: Berlioz in Time. From Early Recognition to Lasting Renown, Rochester 2022, S. 51–60
Michael Short The Correspondence between Ferenc Liszt and Joachim Raff translated into Englisch and annotated by Michael Short in: Liszt Society Journal, Bd. 45, 2020, S. 11-92
Michael Short Franz Liszt and Felix Lichnowsky Part II (from 1845) in: Liszt Society Journal, Bd. 43, 2018, S. 46-69
Thomas Kabisch Durch Bearbeitung zum Werk, durch Abweichung zur Identität. Musik als Werk und als soziale Praxis in Liszts Konzept der Bearbeitung in: Franz Liszt. Paraphrasen, Transkriptionen und Bearbeitungen. Referate des Symposiums Oberschützen 2011, herausgegeben von Klaus Aringer, Sinzig 2017, S. 179-204
Thomas Kabisch Das Instrumental-Konzert als funktionale Form. Zur Dialektik des Solo-Konzerts bei Schumann und Liszt in: Schumann interpretieren. Ein Forschungsbericht der Hochschule für Musik Basel, herausgegeben von Jean-Jacques Dünki, Anette Müller, Thomas Gartmann, Sinzig 2014, S. 201–254
Michael Short Liszt as Conductor. An Examination of a Much-Neglected Aspect of his Career in: Liszt Society Journal, Bd. 38, 2013, S. 33–53
Peter Bloom, François-Joseph Fétis Fétis’s Review of the Transcendental Etudes in: Franz Liszt and his World, herausgegeben von Christopher H. Gibbs, Dana Gooley, Princeton, Oxford 2006, S. 427-440
Michael Short "Christus". Two interlinked dissertations. (i) A monumental achievement in Nineteenth-Century Oratorio. The background to the composition, (ii) A Source Study in: Liszt Society Journal, Bd. 29, 2004, S. 9–24; S. 25–45
Michael Short Liszt's "Cinq Choeurs": Background to an Unpublished Work in: Analecta Lisztiana III. Liszt and the Birth of Modern Europe Music as a Mirror of Religious, Political, Social, and Aesthetic Transformation, herausgegeben von Michael Saffle, Rossana Dalmonte, Hillsdale, New York 2003, S. 281-286