Paul Merrick The Devil and Liszt's Sonata in B minor. Why the Sonata is not a Faust Work in: Liszt Society Journal, Bd. 40, 2015, S. 3–15
Paul Merrick "Christ’s mighty shrine above His martyr’s tomb". Byron and Liszt's Journey to Rome in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 17–26
Stéphane Lelièvre Franz Liszt. Un acteur essentiel de la rencontre entre E.T.A. Hoffmann et George Sand? in: Studia Musicologica, Bd. 54, 2013, S. 135–146
Dieter Borchmeyer "das Programm des neuen Weimar". Liszt, Wagner und die Goethe-Stiftung in: Klassik Stiftung Weimar Jahrbuch 2011. Übertönte Geschichte. Musikkultur in Weimar, herausgegeben von Hellmut Theodor Seemann, Thorsten Valk, 2011, S. 143–154
Dieter Borchmeyer Liszt und Wagner. Allianz in Goethes und Schillers Spuren in: wagnerspectrum, Bd. 7, 2011, S. 69–82
Paul Merrick Two Keys for Six Pieces. Tonality and Liszt's "Consolations" in: JALS, Bd. 54–56, 2005, S. 125–133
Paul Merrick Liszt's sans ton Key Signature in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 45, 2004, S. 281-302
Paul Merrick "nach Ges dur". Liszt's Marking in His Copy of Handel's Opera "Almira" in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 42, 2001, S. 349–372