Donna Maria di Grazia Liszt as a conductor in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 219-230
Michael Chizzali Zwischen Ossian und Orpheus? Liszts Melodram Der blinde Sänger und die Bardenfaszination im 19. Jahrhundert in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, 2017, S. 105–118
Michael Chizzali Ein Pater peccavi mit Kalkül? Franz Xaver Haberls publizistische Auseinandersetzung(en) mit Liszts Missa choralis in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 1, 2016, S. 145–159
Pauline Pocknell Franz Liszt à Bourges in: Franz Liszt, un saltimbanque en province, herausgegeben von Malou Haine, Nicolas Dufetel, Lyon 2007, S. 123-147
Pauline Pocknell Reading Liszt's Hands. Molds, Casts and Replicas as Guides to Contemporary Creative Representations in: JALS, Bd. 54–56, 2005, S. 171–190
Pauline Pocknell Liszt and Pius IX: The Politico-religious Connection in: Analecta Lisztiana III. Liszt and the Birth of Modern Europe Music as a Mirror of Religious, Political, Social, and Aesthetic Transformation, herausgegeben von Michael Saffle, Rossana Dalmonte, Hillsdale, New York 2003, S. 61-104
Pauline Pocknell Le Liszt des phrénologues ou Liszt, Castle, la comtesse et la princesse in: Ostinato rigore. Revue internationale d'études musicales, Bd. 18, 2002, S. 169-183
Pauline Pocknell Franz Liszt's Unpublished Pocket-Diary for 1832. A Guide to his Memories in: Liszt 2000. Selected Lectures Given at the International Liszt Conference in Budapest, May 18.-20. 1999, herausgegeben von Klára Hamburger, Budapest 2000, S. 52–77
Pauline Pocknell Franz Liszt to "Monsieur Guhr". A Hitherto Unpublished Note to a Hitherto Unsuspected Correspondent in: JALS, Bd. 48, 2000, S. 1–16