Paul Merrick The Devil and Liszt's Sonata in B minor. Why the Sonata is not a Faust Work in: Liszt Society Journal, Bd. 40, 2015, S. 3–15
Gesine Schröder The Historical Theory of Rhythm as Instruction for Conducting or How Liszt Performed his Symphonic Poems in: Orchestral Conducting in the Nineteenth Century, herausgegeben von Roberto Illiano, Michela Niccolai, Turnhout 2014, S. 311–322
Paul Merrick "Christ’s mighty shrine above His martyr’s tomb". Byron and Liszt's Journey to Rome in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 17–26
James Deaville, Michael Saffle Liszt's legacies. Based on papers presented at the International Liszt Conference held at Carleton University, Ottawa, Canada, 28-31 July 2011 Hillsdale (New York) 2014
James Deaville Theodore Thomas, George P. Upton, and Franz Liszt : Educating XIXᵗʰ century Chicago to and through the “Music of the Future” in: Franz Liszt. Un musicien dans la société, herausgegeben von Cornelia Szabó-Knotik, Laurence Le Diagon-Jacquin, Michael Saffle, Paris 2013, S. 211–226
James Deaville Franz Liszt and Franz Brendel: Playing the Field of Cultural Production in Mid-Century Germany in: Musik – Politik – Ästhetik. Detlef Altenburg zum 65. Geburtstag, herausgegeben von Axel Schröter, Daniel Ortuño-Stühring, Sinzig 2012, S. 379–389
Gesine Schröder Notizen zu einer historischen Dirigierlehre oder Wie Liszt seine symphonischen Dichtungen leitete in: Zeitschrift Ästhetische Bildung, Bd. 3, 2011, S. 16–31
James Deaville Liszt's Symphonic Poems in the New World in: Liszt und Eurpa, herausgegeben von Detlef Altenburg, Harriet Oelers, Laaber 2008, S. 365-381