James A. Deaville The New German School in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 48-57
James A. Deaville Critics in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 258-270
James A. Deaville Wanting the Real Thing? Liszt's Transcriptions and the Issue of Authenticity in: Liszt's Legacies, herausgegeben von James Deaville, Michael Saffle, New York 2014, S. 171–197
James Deaville, Michael Saffle Liszt's legacies. Based on papers presented at the International Liszt Conference held at Carleton University, Ottawa, Canada, 28-31 July 2011 Hillsdale (New York) 2014
James Deaville Theodore Thomas, George P. Upton, and Franz Liszt : Educating XIXᵗʰ century Chicago to and through the “Music of the Future” in: Franz Liszt. Un musicien dans la société, herausgegeben von Cornelia Szabó-Knotik, Laurence Le Diagon-Jacquin, Michael Saffle, Paris 2013, S. 211–226
James Deaville Franz Liszt and Franz Brendel: Playing the Field of Cultural Production in Mid-Century Germany in: Musik – Politik – Ästhetik. Detlef Altenburg zum 65. Geburtstag, herausgegeben von Axel Schröter, Daniel Ortuño-Stühring, Sinzig 2012, S. 379–389
James A. Deaville A Star is born? Czerny, Liszt, and the Pedagogy of Virtuosity in: Beyond The Art of Finger Dexterity. Reassessing Carl Czerny, herausgegeben von David Gramit, Rochester 2008, S. 52-66
James Deaville Liszt's Symphonic Poems in the New World in: Liszt und Eurpa, herausgegeben von Detlef Altenburg, Harriet Oelers, Laaber 2008, S. 365-381
Pauline Pocknell Franz Liszt à Bourges in: Franz Liszt, un saltimbanque en province, herausgegeben von Malou Haine, Nicolas Dufetel, Lyon 2007, S. 123-147