James A. Deaville The New German School in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 48-57
David Larkin The 'war' of the Romantics in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 85-93
James A. Deaville Critics in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 258-270
David Larkin Dancing to the Devil’s Tune. Liszt's 'Mephisto Waltz' and the Encounter with Virtuosity in: 19th-Century Music, Bd. 38, 2015, S. 193–218
James A. Deaville Wanting the Real Thing? Liszt's Transcriptions and the Issue of Authenticity in: Liszt's Legacies, herausgegeben von James Deaville, Michael Saffle, New York 2014, S. 171–197
David Larkin From Hell to Heaven? The Narrative Course of Liszt's "Après une lecture du Dante" in: JALS, Bd. 65, 2014, S. 65–78
Alan Walker A Scottish Interlude: 1877–1878. Hans von Bülow and the Glasgow Choral Union in: Liszt Society Journal, Bd. 34, 2009, S. 3–11
James A. Deaville A Star is born? Czerny, Liszt, and the Pedagogy of Virtuosity in: Beyond The Art of Finger Dexterity. Reassessing Carl Czerny, herausgegeben von David Gramit, Rochester 2008, S. 52-66
Alan Walker La sonata en si menor de Liszt in: Quodlibet: Revista de especialización musical, Bd. 40, herausgegeben von Avelina López-Chicheri, 2008, S. 73-101