James A. Deaville The New German School in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 48-57
James A. Deaville Critics in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 258-270
Eleonora Simi Bonini Un cardinale e due musicisti: Gustav Adolf Hohenlohe—Franz Liszt—Giovanni Sgambati in: Giovanni Sgambati: musicista dell'avvenire o epigono romantico?, herausgegeben von Bianca Maria Antolini, Annalisa Bini, Rom 2018, S. 197-218
James A. Deaville Wanting the Real Thing? Liszt's Transcriptions and the Issue of Authenticity in: Liszt's Legacies, herausgegeben von James Deaville, Michael Saffle, New York 2014, S. 171–197
James A. Deaville A Star is born? Czerny, Liszt, and the Pedagogy of Virtuosity in: Beyond The Art of Finger Dexterity. Reassessing Carl Czerny, herausgegeben von David Gramit, Rochester 2008, S. 52-66