Dorothea Redepenning Liszt und Osteuropa – eine Einführung in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 9-17
Dorothea Redepenning Liszt as writer in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 125-132
Dorothea Redepenning Liszt and the twentieth and twenty-first centuries in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 282-289
Michael Short The Correspondence between Ferenc Liszt and Joachim Raff translated into Englisch and annotated by Michael Short in: Liszt Society Journal, Bd. 45, 2020, S. 11-92
Dorothea Redepenning Die Idee eines Nibelungen-Theaters für Weimar in: Wagner – Weimar – Eisenach: Richard Wagner im Spannungsfeld von Kultur und Politik, Bielefeld 2020, S. 71-84
Nicolas Dufetel Spirit and mechanism: Liszt's early piano technique and teaching in: Liszt and virtuosity, herausgegeben von Robert Doran, Rochester 2020, S. 109-147
Céline Carenco, Nicolas Dufetel Orienter l’écoute et la réception. La diffusion des préfaces aux poèmes symphoniques de Liszt dans les salles et la presse en Allemagne et en France (1850–1914). Une enquête préliminaire in: Revue musicale OICRM, Bd. 7, 2020, S. 36-61
Nicolas Dufetel Liszt, Wagner and "supernatural light". Between Symbolism and Religion in: Liszt Society Journal, Bd. 44, 2019, S. 4-17
Nicolas Dufetel From poiesis to aesthesis. Imaging programmatic meaning in the illustrations of Liszt's original editions in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 201-232
Nicolas Dufetel La lithographie au service de l’alliance intime entre image et musique au XIXe siècle. Une étude de cas. Krätzschmer, Schumann et Liszt in: Musique – Images – Instruments: Mélanges en l'honneur de Florence Gétreau, herausgegeben von Yves Balmer, Turnhout 2019, S. 105-128