Arnfried Edler Das orchestrale Klavier in: Klavierbearbeitung im 19. Jahrhundert. Bericht über das Symposion am 23. November in Köln, herausgegeben von Birgit Spörl, Mainz u. a. 2016, S. 23–33
Anna G. Piotrowska Liszt and the issue of so called Gypsy music in: Interdisciplinary Studies in Musicology, Bd. 13, 2013, S. 127–140
Anna G. Piotrowska ’Gypsy music’ as music of the Other in European culture in: Patterns of Prejudice, Bd. 47, 2013, S. 395–408
Arnfried Edler Theater – Konzertsaal – Tempel. Zu Liszts Meyerbeer-Fantasien in: Jahrbuch 2012 des Staatlichen Instituts für Musikforschung Preußischer Kulturbesitz Berlin, herausgegeben von Simone Hohmaier, 2012, S. 247-270
Anna G. Piotrowska Expressing the Inexpressible: The Issue of Improvisation and the European Fascination with Gypsy Music in the 19th Century in: International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, Bd. 43, 2012, S. 325–341
Pauline Pocknell Franz Liszt à Bourges in: Franz Liszt, un saltimbanque en province, herausgegeben von Malou Haine, Nicolas Dufetel, Lyon 2007, S. 123-147
Arnfried Edler Schumann und die Neudeutschen in: Liszt und die Neudeutsche Schule, herausgegeben von Detlef Altenburg, Laaber 2006, S. 171-185
Pauline Pocknell Reading Liszt's Hands. Molds, Casts and Replicas as Guides to Contemporary Creative Representations in: JALS, Bd. 54–56, 2005, S. 171–190
Pauline Pocknell Liszt and Pius IX: The Politico-religious Connection in: Analecta Lisztiana III. Liszt and the Birth of Modern Europe Music as a Mirror of Religious, Political, Social, and Aesthetic Transformation, herausgegeben von Michael Saffle, Rossana Dalmonte, Hillsdale, New York 2003, S. 61-104