Małgorzata Gamrat Franz Liszt's Songs for Voice and Piano. The Composer's Approach to Poetry and Music Leiden, Boston 2024
Małgorzata Gamrat Le cycle vocal du XIXe siècle comme objet d’analyse interdisciplinaire. Le cas des mélodies de Franz Liszt in: Actes du IXe congrès européen d’Analyse musicale – Proceedings of the 9th European Music Analysis Conference – Atti del IX Congresso Europeo di Analisi Musicale – Akten des IX. Europäischen Kongresses musikalischer Analyse, herausgegeben von Pierre Couprie, Alexandre Freund-Lehmann, Xavier Hascher, Nathalie Hérold, Straßburg 2023, S. 1-6
Adrienne Kaczmarczyk Liszt, Erkel, Mosonyi: Paths to National Music in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 83-95
Dorothea Redepenning Liszt und Osteuropa – eine Einführung in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 9-17
Małgorzata Gamrat A Romantic Leaf from an Album, or a Well-Thought-Out Proposal. The Case of the Romance "Les pleurs des femmes" ("O pourquoi donc") Based on the Text by a Forgotten Russian Poet in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 35–51
Adrienne Kaczmarczyk Family background in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 3-9
Adrienne Kaczmarczyk Improvisation in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 202-208
Adrienne Kaczmarczyk Publishers in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 231-237
Dorothea Redepenning Liszt as writer in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 125-132
Dorothea Redepenning Liszt and the twentieth and twenty-first centuries in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 282-289