Małgorzata Gamrat Franz Liszt's Songs for Voice and Piano. The Composer's Approach to Poetry and Music Leiden, Boston 2024
Małgorzata Gamrat Le cycle vocal du XIXe siècle comme objet d’analyse interdisciplinaire. Le cas des mélodies de Franz Liszt in: Actes du IXe congrès européen d’Analyse musicale – Proceedings of the 9th European Music Analysis Conference – Atti del IX Congresso Europeo di Analisi Musicale – Akten des IX. Europäischen Kongresses musikalischer Analyse, herausgegeben von Pierre Couprie, Alexandre Freund-Lehmann, Xavier Hascher, Nathalie Hérold, Straßburg 2023, S. 1-6
Dorothea Redepenning Liszt und Osteuropa – eine Einführung in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 9-17
Małgorzata Gamrat A Romantic Leaf from an Album, or a Well-Thought-Out Proposal. The Case of the Romance "Les pleurs des femmes" ("O pourquoi donc") Based on the Text by a Forgotten Russian Poet in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 35–51
Dorothea Redepenning Liszt as writer in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 125-132
Dorothea Redepenning Liszt and the twentieth and twenty-first centuries in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 282-289
Dorothea Redepenning Die Idee eines Nibelungen-Theaters für Weimar in: Wagner – Weimar – Eisenach: Richard Wagner im Spannungsfeld von Kultur und Politik, Bielefeld 2020, S. 71-84
Mariateresa Storino Le triomphe de la mort. Il Totentanz di Liszt come espressione dell'unità delle arti in: Music and the figurative arts in the nineteenth century, herausgegeben von Roberto Illiano, Turnhout 2020, S. 361-388
Mariateresa Storino Liszt in Italy. On the trail of the piano recital in: Liszt Society Journal, Bd. 44, 2019, S. 18-26
Mariateresa Storino Von der Wiege bis zum Grabe di Franz Liszt come simbiosi artistica del percorso della vita in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 283-308