Małgorzata Gamrat Franz Liszt's Songs for Voice and Piano. The Composer's Approach to Poetry and Music Leiden, Boston 2024
Małgorzata Gamrat Le cycle vocal du XIXe siècle comme objet d’analyse interdisciplinaire. Le cas des mélodies de Franz Liszt in: Actes du IXe congrès européen d’Analyse musicale – Proceedings of the 9th European Music Analysis Conference – Atti del IX Congresso Europeo di Analisi Musicale – Akten des IX. Europäischen Kongresses musikalischer Analyse, herausgegeben von Pierre Couprie, Alexandre Freund-Lehmann, Xavier Hascher, Nathalie Hérold, Straßburg 2023, S. 1-6
Małgorzata Gamrat A Romantic Leaf from an Album, or a Well-Thought-Out Proposal. The Case of the Romance "Les pleurs des femmes" ("O pourquoi donc") Based on the Text by a Forgotten Russian Poet in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 35–51
Małgorzata Gamrat Liszt's Manuscripts at the Adam Mickiewicz Museum of Literature in Warsaw. A Preliminary Study in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 3, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2019, S. 50-64
Daniela Tsekova Les interprètes face à la Sonate en si mineur de Franz Liszt in: Les grands topoï du 19e siècle et la musique de Franz Liszt, herausgegeben von Márta Grabócz, Paris 2018, S. 359-369
Małgorzata Gamrat Les différentes notions d'amour dans les lieder de Franz Liszt in: Les grands topoï du 19e siècle et la musique de Franz Liszt, herausgegeben von Márta Grabócz, Paris 2018, S. 229-245
Małgorzata Gamrat Palimpsest, quotation, paraphrase, or self-allusion? Several remarks on Franz Liszt’s songs to texts by Pierre-Jean de Béranger in the context of a comparative study in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 2, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2018, S. 26-42
William Wright Johann Pixis, Caprice Dramatique op. 116. Early model for Liszt's Réminiscences de Robert le Diable S413 in: Liszt Society Journal, Bd. 42, 2017, S. 47-62
Małgorzata Gamrat Between the sound and the word. Methodological challenges in the analysis of Liszt’s piano transcriptions of his own Lieder in: Making Sense of Music. Studies in Musical Semiotics, herausgegeben von Mark Reybrouck, Costantino Maeder, Louvain 2017, S. 91-105