Antonio Grande Liszt, Sonetto 47 del Petrarca: Una lettura narratologica in: Quaderni dell'Istituto Liszt, Bd. 22, 2022, S. 55-88
Imre Kovács Bestowing the Beethovenian musical heritage to Liszt: The Weihekuss reconsidered in: Ad Parnassum: A journal of eighteenth- and nineteenth-century instrumental music, Bd. 19, 2021, S. 21-33
Imre Kovács À la Chapelle Sixtine: On the Cultural Context of Liszt's Synesthetic Experience in: Music and the figurative arts in the nineteenth century, herausgegeben von Roberto Illiano, Turnhout 2020, S. 327-342
Rainer Kleinertz Liszts Besuch bei Wagner 1856: Eine produktive Begegnung in: Wagner – Weimar – Eisenach. Richard Wagner im Spannungsfeld von Kultur und Politik, herausgegeben von Helen Geyer, Kiril Georgiev, Stefan Alschner, Bielefeld 2020, S. 103-127
Rainer Kleinertz Richard Wagners offener Brief über Franz Liszts symphonische Dichtungen (1857) und die Komposition von Tristan und Isolde in: Nineteenth-century music criticism, herausgegeben von Teresa Cascudo García-Villaraco, Turnhout 2017, S. 473-493
Imre Kovács Álom és szinesztézia. Megjegyzések a Lohengrin előjátékának befogadástörténetéhez (Dream and synesthesia. Notes on the reception history of the prelude to Lohengrin) in: Magyar zene: Zenetudományi folyóirat, Bd. 54, 2016, S. 151-160
Imre Kovács Liszt's Hungaro-European Synthesis. Comments relating to the Cultural-historic Context of The Three Kings March of the Christus oratorio in: Studia Musicologica, Bd. 57, 2016, S. 379–390
Rainer Kleinertz Franz Liszts Beiträge für die NZfM in: Eine neue poetische Zeit: 175 Jahre Neue Zeitschrift für Musik, Mainz 2013, S. 331–349
Imre Kovács Egy Liszt tulajdonában lévő Delacroix-rajz. Hamlet és Horatio a temetőben és a 19. századi Hamlet-recepció in: Magyar zene: Zenetudományi folyóirat, Bd. 51, 2013, S. 445–455
Imre Kovács On the XIXth-century Reception History of Saint Francis: Liszt's Cantico del Sol di San Francesco d'Assisi in: Franz Liszt. Un musicien dans la société, herausgegeben von Cornelia Szabó-Knotik, Laurence Le Diagon-Jacquin, Michael Saffle, Paris 2013, S. 125-141