Geraldine Keeling Liszt at the Piano. Two American Pianos and Two American Artists in: Studia Musicologica, Bd. 55, 2014, S. 145-155
Klaus Aringer, Martin Haselböck Der Klang Weimars. Franz Liszt, das Orchester und die Instrumentenentwicklung zur Zeit Sullivans in: Sullivan-Journal, Bd. 10, 2013, S. 31-38
Geraldine Keeling Konzertklavier in Deutschland in: Der junge Liszt. Referate des 4. Europäischen Liszt-Symposions, Wien 1991, herausgegeben von Gottfried Scholz, München, Salzburg 1993, S. 68-76
Geraldine Keeling Concert Announcements Programs and Reviews as Evidence for First or Early Performances by Liszt of His Keyboard Works to 1847 in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 34, 1992, S. 397-404
Geraldine Keeling, Adrian Williams The Liszt Centenary Year. Some Festivals and Symposia in: Liszt Society Journal, Bd. 12, 1987, S. 54–57
Geraldine Keeling Liszt's Appearances in Parisian Concerts, 1824–1844. Part 2: 1834–1844 in: Liszt Society Journal, Bd. 12, 1987, S. 8–21
Geraldine Keeling Liszt and J.B. Streicher, a Viennese Piano Maker in: Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, Bd. 28, 1986, S. 35–46
Martin Haselböck Von der Erst- zur Urfassung. Neue Erkenntnisse zu Liszt Präludium und Fuge über B-A-C-H in: Musik & Kirche, Bd. 56, 1986, S. 219–224