David Larkin The 'war' of the Romantics in: Liszt in context, herausgegeben von Joanne Cormac, Cambridge u.a. 2021, S. 85-93
Michael Saffle Program music and Liszt's Unstern! in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 107-122
Michael Saffle Little-known American Liszt Editions of the 1840s and 1850s. A Preliminary Report in: Liszt Society Journal, Bd. 43, 2018, S. 36-45
Michael Saffle Liszt Catalogues and His Reputation as a Composer in: Liszt Society Journal, Bd. 43, 2018, S. 2-9
Hartmuth Kinzler Searle 442 – mehr als ein schwierig zu spielender Klavierauszug? Liszts Bearbeitung der Tannhäuser-Ouvertüre – Anmerkungen zur Klavier- und Satztechnik in: Franz Liszt. Paraphrasen, Transkriptionen und Bearbeitungen. Referate des Symposiums Oberschützen 2011, herausgegeben von Klaus Aringer, Sinzig 2017, S. 29-72
Michael Saffle Liszt, Musical Transnationalism, and the Symphonic Poem in: Musicologie nouvelles, 2017, S. 103-109
David Larkin Dancing to the Devil’s Tune. Liszt's 'Mephisto Waltz' and the Encounter with Virtuosity in: 19th-Century Music, Bd. 38, 2015, S. 193–218
Michael Saffle America, Liszt, and the Periodical Press. Anecdotes, Reminiscences, and The Etude, 1883–1953 in: Liszt's Legacies, herausgegeben von James Deaville, Michael Saffle, New York 2014, S. 259–279
James Deaville, Michael Saffle Liszt's legacies. Based on papers presented at the International Liszt Conference held at Carleton University, Ottawa, Canada, 28-31 July 2011 Hillsdale (New York) 2014