Natal’â Vladimirovna Korolevskaâ Слово и музыка. В пространствах смысла (Slovo i muzyka: V prostranstvah smysla) Saratov 2020
Camilla Köhnken Beethoven-Auslegung zwischen Liszts "Deklamationsstil" und Bülows "Vivisektionsversuchen". Auf den Spuren Liszt’scher Interpretationsideale in Hans von Bülows instruktiver Edition der Klaviersonaten Beethovens in: Rund um Beethoven. Interpretationsforschung heute, herausgegeben von Thomas Gartmann, Daniel Allenbach, Schliengen 2019, S. 92-113
Michael Saffle Program music and Liszt's Unstern! in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 107-122
Michael Saffle Little-known American Liszt Editions of the 1840s and 1850s. A Preliminary Report in: Liszt Society Journal, Bd. 43, 2018, S. 36-45
Michael Saffle Liszt Catalogues and His Reputation as a Composer in: Liszt Society Journal, Bd. 43, 2018, S. 2-9
Camilla Köhnken Das "sprechende Klavier" – Liszt'sche Gestaltungskriterien in rezitativischer Klaviermusik in: Beiträge der Graduate School of the Arts I, herausgegeben von Beate Hochholdinger-Reiterer, Thomas Gartmann, Bern 2017, S. 67-79
Michael Saffle Liszt, Musical Transnationalism, and the Symphonic Poem in: Musicologie nouvelles, 2017, S. 103-109
Michael Saffle America, Liszt, and the Periodical Press. Anecdotes, Reminiscences, and The Etude, 1883–1953 in: Liszt's Legacies, herausgegeben von James Deaville, Michael Saffle, New York 2014, S. 259–279
James Deaville, Michael Saffle Liszt's legacies. Based on papers presented at the International Liszt Conference held at Carleton University, Ottawa, Canada, 28-31 July 2011 Hillsdale (New York) 2014