Elena Zinkevych Franz Liszt in Kyiv (1847) in: Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa, herausgegeben von Helmut Loos, Klaus-Peter Koch, Stefan Keym, Leipzig 2024, S. 177-187
Klaus-Dieter Fischer Die Beziehungen Ivan Turgenevs zu Franz Liszt in: Ivan Turgenev und die europäische Musikkultur, herausgegeben von Dorothea Redepenning, Heidelberg 2020, S. 101-118
Dorothea Redepenning "Ils valent la peine qu'on s'en occupe sérieusement, dans l'Europe musicale.". Franz Liszt als Mediator russischer Musik in Westeuropa in: Russische Musik in Westeuropa bis 1917. Ideen - Funktionen - Transfer, herausgegeben von Inga Mai Groote, Stefan Keym, München 2018, S. 17-31
Maja Hren Brvar Franz Liszt's Visual Poetry in: Europe in the Time of Franz Liszt, herausgegeben von Valentina Bevc Varl, Oskar Habjanič, Maribor 2016, S. 215-223
Anna Peternák Behind the Liszt Statues of Alajos Strobl in: Europe in the Time of Franz Liszt, herausgegeben von Valentina Bevc Varl, Oskar Habjanič, Maribor 2016, S. 142-149
Darja Koter The 19th Century Piano Legacy in Slovenian Museums. Piano Makers Associated with Franz Liszt in: Europe in the Time of Franz Liszt, herausgegeben von Valentina Bevc Varl, Oskar Habjanič, Maribor 2016, S. 125-130
Vjera Katalinić, Sara Ries National vs. International? Franz Liszt in Zagreb in 1846 in: Europe in the Time of Franz Liszt, herausgegeben von Valentina Bevc Varl, Oskar Habjanič, Maribor 2016, S. 56-62
Zsuzsanna Domokos The Hungarian Royal Academy of Music in the 1880s. The collaboration and friendship between Liszt and János Verebi Végh in: Europe in the Time of Franz Liszt, herausgegeben von Valentina Bevc Varl, Oskar Habjanič, Maribor 2016, S. 47-55
Ágnes Watzatka The Concerts of Franz Liszt in Budapest in: Europe in the Time of Franz Liszt, herausgegeben von Valentina Bevc Varl, Oskar Habjanič, Maribor 2016, S. 35-46
Ivan Florjanc Liszt's concert program in Graz, Maribor and Rogaška Slatina in 1846: Compositional review and insights in: Europe in the Time of Franz Liszt, herausgegeben von Valentina Bevc Varl, Oskar Habjanič, Maribor 2016, S. 24-34