Martin Czernin Franz Liszt in Tirol in: Ad fontem musicae: Thomas Leibnitz zum 65. Geburtstag, herausgegeben von Stefan Engl, Andrea Harrandt, Wien 2020, S. 193-206
Jonathan Kregor Writing program music's origin stories, 1854–1907 in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 381-398
Petra Weber Taking Liszt literally in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 55-64
Michael Saffle Program music and Liszt's Unstern! in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 107-122
Nicolas Dufetel From poiesis to aesthesis. Imaging programmatic meaning in the illustrations of Liszt's original editions in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 201-232
Rohan H. Stewart-MacDonald Thematic transformation and 'symphonic' development as hermeneutic signifiers in Liszt's Festklänge and Hungaria in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 259-282
Dolores Pesce Beyond Hanslick. Liszt's symphonic poems and program symphonies in Vienna, 1886–1904 in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 429-462
Mariateresa Storino Von der Wiege bis zum Grabe di Franz Liszt come simbiosi artistica del percorso della vita in: Nineteenth-Century Programme Music. Creation, Negotiations, Reception, herausgegeben von Jonathan Kregor, Turnhout 2019, S. 283-308
Malou Haine Le "petit Litz" en tournée avec son père in: Franz Liszt, un saltimbanque en province, herausgegeben von Malou Haine, Nicolas Dufetel, Lyon 2007, S. 45-88
Guy Gosselin Écouter le virtuose. L’auditeur et le critique en province en 1845 in: Franz Liszt, un saltimbanque en province, herausgegeben von Malou Haine, Nicolas Dufetel, Lyon 2007, S. 213-227