Michael Saffle Liszt, pastoral, and the sublime: Topical gestures, musical programmism, and Ce qu'on entend sur la montagne in: "Grandeur et finesse". Chopin, Liszt and the Parisian musical scene, herausgegeben von Luca Sala, Turnhout 2013, S. 247–262
Andrzej Tuchowski From lyricism to ecstasy: Chopin's 'Apotheoses'. Recapitulations, their impact on Liszt and on other composers of European neo-Romanticism in: "Grandeur et finesse". Chopin, Liszt and the Parisian musical scene, herausgegeben von Luca Sala, Turnhout 2013, S. 221–245
Chistoph Flamm "…des compositions on ne peut plus distinguées…": Liszt exploring Alkan in: "Grandeur et finesse". Chopin, Liszt and the Parisian musical scene, herausgegeben von Luca Sala, Turnhout 2013, S. 207–220
James Garratt Between Paris and Weimar: Conflicting currents in Liszt's writings and music around 1850 in: "Grandeur et finesse". Chopin, Liszt and the Parisian musical scene, herausgegeben von Luca Sala, Turnhout 2013, S. 189–206
Andrew Haringer "De la situation des artistes" and Lamennais: Liszt's first essay reconsidered in: "Grandeur et finesse". Chopin, Liszt and the Parisian musical scene, herausgegeben von Luca Sala, Turnhout 2013, S. 171–187
Michele Calella The 'genius of the nation' and the Paris salon: Liszt's Tarantella and Neapolitan song in: "Grandeur et finesse". Chopin, Liszt and the Parisian musical scene, herausgegeben von Luca Sala, Turnhout 2013, S. 151–168
Andrew C. Davis Narrative, reminiscence, and fragmentation in Liszt's B-minor sonata in: "Grandeur et finesse". Chopin, Liszt and the Parisian musical scene, herausgegeben von Luca Sala, Turnhout 2013, S. 99–109
Cécile Reynaud Frédéric Chopin et Franz Liszt: Deux carrières parisiennes in: "Grandeur et finesse". Chopin, Liszt and the Parisian musical scene, herausgegeben von Luca Sala, Turnhout 2013, S. 3–14
Anne Penesco Les violonistes à Pianopolis: Chopin, Liszt et les violonistes dans l'univers musical parisien in: "Grandeur et finesse". Chopin, Liszt and the Parisian musical scene, herausgegeben von Luca Sala, Turnhout 2013, S. 37–56