Elena Zinkevych Franz Liszt in Kyiv (1847) in: Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa, herausgegeben von Helmut Loos, Klaus-Peter Koch, Stefan Keym, Leipzig 2024, S. 177-187
Imre Kovács À la Chapelle Sixtine: On the Cultural Context of Liszt's Synesthetic Experience in: Music and the figurative arts in the nineteenth century, herausgegeben von Roberto Illiano, Turnhout 2020, S. 327-342
Małgorzata Grajter Translating words into music. Elements of pictorialness in the song transcriptions of Franz Liszt in: Music and the figurative arts in the nineteenth century, herausgegeben von Roberto Illiano, Turnhout 2020, S. 389-402
Maria Teresa Arfini L'approccio di Liszt alle arti figurative in: Music and the figurative arts in the nineteenth century, herausgegeben von Roberto Illiano, Turnhout 2020, S. 343–360
Mariateresa Storino Le triomphe de la mort. Il Totentanz di Liszt come espressione dell'unità delle arti in: Music and the figurative arts in the nineteenth century, herausgegeben von Roberto Illiano, Turnhout 2020, S. 361-388
Mária Eckhardt Zwei palliative Variationswerke der Romantik. Liszt: Weinen, Klagen, Grieg: Ballade op. 24 in: Edvard Grieg, sein Umfeld, seine Nachfolge, herausgegeben von Helmut Loos, Patrick Dinslage, Leipzig 2018, S. 115-130
Claudia Colombati La figura del direttore d'orchestra nella dimensione storico-estetica dell'Ottocento in: Orchestral Conducting in the Nineteenth Century, herausgegeben von Roberto Illiano, Michela Niccolai, Turnhout 2014, S. 153–183
Gesine Schröder The Historical Theory of Rhythm as Instruction for Conducting or How Liszt Performed his Symphonic Poems in: Orchestral Conducting in the Nineteenth Century, herausgegeben von Roberto Illiano, Michela Niccolai, Turnhout 2014, S. 311–322
Jonahtan Kregor Transcription and the Legacies of the Composer-Pianist in: Liszt's Legacies, herausgegeben von James Deaville, Michael Saffle, New York 2014, S. 118–146
Daniel Ortuño-Stühring Liszt's "Heirs". The History of the New German School after 1861 in: Liszt's Legacies, herausgegeben von James Deaville, Michael Saffle, New York 2014, S. 218–235