László Vikárius Bartók, the "Rhapsodos" in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 64-82
Jiří Kopecký Liszt, Smetana and Dvořák: Saint Elizabeth – Libuše – Saint Ludmila in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 52-63
Stefan Keym Liszt und die Rolle des Nationalkomponisten in Osteuropa in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 18-34
Dorothea Redepenning Liszt und Osteuropa – eine Einführung in: Liszt-Jahrbuch, Bd. 4, herausgegeben von Christiane Wiesenfeldt, 2022, S. 9-17
Sean Reilly The New-German School and the 'retreat to the court'. Reconciling conflicts between claims of autonomy and reliance on noble patronage in the early years of the Allgemeiner Deutscher Musikverein (1859–1868) in: Financing music in Europe, herausgegeben von Étienne Jardin, Turnhout 2022, S. 51-77
Gottfried Galston Studienbuch by Gottfried Galston. Facsimile of the author's personal copy with a new English translation Knoxville 2022
Henrike Rost Die Notenautographe (1825–1884) im Album von Ferdinand Hiller: Überblick, Einordnung, Quellenwert in: Fontis artis musicae, Bd. 69, 2022, S. 206-227
Michele Calella LisztQWV: Un catalogo digitale delle fonti e delle opere lisztiane in: Quaderni dell'Istituto Liszt, Bd. 22, 2022, S. 89-92
Eftychia Papanikolaou Hieratic Iconoclasm. Liszt, Hanslick, and the Graner Festmesse in: Sacred and Secular Interesections in Music of the Long Nineteenth Century. Church, Stage, and Concert Hall, herausgegeben von Eftychia Papanikolaou, Markus Rathey, Lanham u.a. 2022, S. 121-144